2011年6月25日土曜日

My First My Last My Everything


オーケストラ名はラヴ・アンリミテッド!徹頭徹尾LOVE を唱え続けたLOVE 教教祖バリーホワイトさま!ジャパニーズには到底口に出せない大袈裟で甘い台詞の連呼。臆面も何もありません。ひたすら口あんぐりの超ラヴ・サウンドです。映像は、人気ドラマ 『アリー・マイ・ラブAlly Mcbeal』のワン・シーン。バリーを崇拝する同僚ジョン・ケイジの誕生祝いの模様。笑い転げながら踊り明かしたい時にぴったりです。

【曲紹介】
◯作詞/作曲は、バリー・ホワイトBarry Whiteと Tony Sepe 、 Peter Radcliffe 。1974 年リリースのアルバム“Can't Get Enough”収録。

【歌詞】(上記動画とは異なります)
We got it together didn't we
We definately got our thing together don't we baby
Isn't that nice
I mean really, when you really sit and think about it
Isn't it really, really nice
I could easily feel myself slipping more and more away to
That simple world of my own
Nobody but you and me
We got it together baby
僕たちはずっと一緒だよね?
ねぇ、僕たちの愛を一緒に絶対的なものにしていこうよ
素敵なことだろう?
つまり本当に、座ってじっくり考えてみたら
本当に本当に、素晴らしいことなんじゃないかと思えてこない
僕はますます恋に落ちていってるって、すぐ思えるのさ
そう、とても素直な愛の世界に
僕と君、他には誰もいない
僕たちはずっと一緒さ ベイビー

My first, my last, my everything
And the answer, to all my dreams
You're my sun, my moon, my guiding star
My kind of wonderful, that's what you are
君は最初の そして最後の 僕のすべて
君は僕のすべての夢に対する答え
僕の太陽 僕の月
君は、僕を導いてくれる星なんだ
君はなんて素敵なんだろう!

I know there's only, only one like you
There's no way, they could have made two
You're, You're all I'm living for
Your love I'll keep for ever more
You're the first, you're the last, my everything
わかっているのさ、君のような人はいない
たったひとりきりの人
僕たちを二つに引き離すことなんてできやしないのさ
君こそ、そう君こそ僕が生きているすべて
君の愛を僕は永遠に守っていくよ
君が最初の そして最後の 僕のすべて

In you, I've found so many things
A love so new only you, could bring
Can't see you if you, You'll make me feel this way
You're like a first morning dew, on a brand new day
I see, so many ways that I, can love you
'Till the day I die...
You're my reality, yet I'm lost in a dream
You're the first, my last, my everything
君の中にたくさんのものを見つけたよ
君だけが僕に、新しい愛をもたらしてくれる
わかるかい?
そうだな、君はこんなふうに感じさせてくれるのさ
君は新しい一日の、最初にみる朝露のようなんだ
わかってるよ たくさんの方法で 君を愛せるだろうね
命尽きるその日まで
君こそ僕の生活
だけど 夢の中にいる気分でもあるな
君は最初の そして最後の 僕のすべて

[ instrumental  ]

I know there's only, only one like you
There's no way, they could have made two
Girl you're my reality, But i'm lost in a dream
You're the first, you're the last, my everything
僕は知ってる 君と僕はひとつ
二つに分かれることなんて もうどうしたって出来やしない
君こそが僕の現実
だけど 僕は今でも夢の中にいる気分さ
君が最初の そして最後の 僕のすべて…

0 件のコメント:

コメントを投稿